Mój blog to niepoukładane zapiski kosmetykomaniaczki ograniczonej alergią. Dla siebie i dla Was staram się opisywać kosmetyki przyjazne alergikom. Kosmetyki przyjazne dla mnie, ale mam nadzieję, że pomogę również Wam w wyborze tych najlepszych :)

poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Alergik też zasługuje na piękne włosy :) Odżywka Biały Jeleń w użyciu...


Wiosną, po zimie, noszeniu czapek wreszcie możemy odsłonić nasze włosy. Wszystkie chcemy, żeby wyglądały zdrowo i były prawdziwą ozdobą naszej zawsze uśmiechniętej ;)  twarzy. Kupujemy nowe szampony, odżywki i balsamy żeby dodać naszym fryzurom witalności. Na mojej kosmetycznej półce z tego właśnie powodu znalazła się nowa odżywka do włosów. Odżywka dla alergików. Wszyscy wiemy, że niełatwo jest nam kupić odżywkę lub balsam do włosów przeznaczony dla alergików. Taka szansę daje nam Pollena Ostrzeszów w swojej serii kosmetyków Biały Jeleń. Odżywka ma pojemność 200 ml i kosztuje około 8,00 zł. Oto jak producent opisuje swój produkt:
Hipoalergiczna odżywka do włosów Biały Jeleń z czystą bawełną i proteinami pszenicznymi została opracowana dla osób z dolegliwościami alergicznymi, problemami charakterystycznymi dla wrażliwej skóry głowy oraz suchych, zniszczonych i łamiących się włosów z tendencją do puszenia się. Nie obciąża włosów, dając efekt delikatnego wygładzenia. Dzięki zawartości specjalnych protein keratyny struktura włosa jest selektywnie odbudowywana w uszkodzonych miejscach. Nie zawiera silikonów, chlorków, izopropanolu, sztucznych barwników i alergenów."
  

Skład kosmetyku - ważny dla alergików:

Aqua, Cetearyl Alcohol, Behentrimonium Methosulfate, Cetyl Alkohol, Butylene Glycol, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Isodecane, Hydrogenated Tetradecenyl/Methylpentadecene, laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Protein, Laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Strach, Laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Keratin, Polyacrylamide, C13-C14 Isoparaffin, Laureth-7 Propylene Glycol, Gossypium Herbaceum Seed Extract, Polysorbate 20, PEG-20 Glyceryl Laurate, Tocopherol, Linoleic Acid, Retinyl Palmitate, Phenoxyethanol, Benzoic Acid, Dehydroacetic Acid, Parfum, Triethanolamine.

Odżywka zawiera:
 proteiny pszeniczne, które intensywnie nawilżają włos
 olej migdałowy, który odżywia włos i skórę głowy
 bawełnę, która wygładza powierzchnię włosa
 witaminy A E F , które odżywiają suche włosy.

Producent zaleca, aby nanieść na mokre włosy porcję odżywki (od nasady aż po końce), pozostawić na kilka minut i spłukać. 

I jeszcze ważny cytat z opakowania kosmetyku: 
" Przebadano dermatologicznie wśród osób o skórze wrażliwej ze skłonnością do atopii.Posiada ocenę dyplomowanej fryzjerki oraz pozytywną ocenę bezpieczeństwa kosmetyku."

                                         
Wstęp był długi, ale bardzo potrzebny :) Odżywkę kupiłam i znalazłam dzięki mojej częstej obecności na profilu Biały Jeleń na Facebooku. Byłam zaskoczona, ponieważ nie wiedziałam , że w ofercie Białego Jelenia są też odzywki do włosów dla alergików. Po zapoznaniu się ze składem i opisem kosmetyku ( zawsze tak robię przed zakupem) postanowiłam kupić i spróbować. Do testowania przystąpiłam z wielką nadzieją , ale też z wielką obawą - w składzie INCI znalazłam "parfum". Z racji mojego uczulenia na niektóre substancje zapachowe zawsze jestem ostrożna, nawet wtedy, gdy producent zapewnia, ze kosmetyk jest hipoalergiczny - kilka razy przekonałam się, że owszem jest, ale nie dla mnie ;)

Moją recenzje postanowiłam podzielić na dwie części:
- czego oczekiwałam
- co otrzymałam            
stosując odżywkę z czystą bawełna i proteinami pszenicznymi.

Moje oczekiwania:
- odżywka nie będzie mnie uczulać - mój priorytet !!!
- nawilży i wygładzi moje włosy
- ułatwi rozczesywanie
- nie obciąży i nie przetłuści włosów
- uwiedzie mnie :)

Moje spostrzeżenia po zastosowaniu:
- substancja zapachowa użyta do produkcji kosmetyku jest dla mnie     bezpieczna :) odzywka bardzo ładnie - delikatnie- pachnie. Jestem bardzo ciekawa jakich komponentów użyto do nadania tego zapachu.

- po kilkukrotnym użyciu moje włosy nabrały energii - odżywka lekko je wygładziła, spowodowała, że nie puszą się. Stały się miękkie i jakby bardziej sprężyste. Miło jest je dotykać - to może uzależniać ;)

- hmmm...z tym rozczesywaniem to jest problem :( Odżywka nie pomogła mi w rozczesywaniu moich włosów. Żeby nie brzmiało to tak tragicznie dodam, że jak do tej pory nie udało się to żadnej odżywce ( przypomniałam sobie, że jednej jednak się udało - odżywka znanej firmy - jednak po dwóch zastosowaniach uczuliła mnie strasznie i wylądowała w koszu na śmieci). Mam włosy niezbyt długie, ale cienkie i bardzo się plączą przy myciu. Rozczesywanie to mój koszmar. Próbowałam, chciałam dać szansę samej odżywce, ale niestety musiałam  się wspomagać innym produktem - o nim wkrótce.

- odżywka nie obciążyła moich włosów. To dla mnie ważne, bo włosy mam cienkie z tendencja do "oklapnięcia". Na pewno nie spowodowała przetłuszczania włosów. Zauważyłam, że po jej zastosowaniu moje włosy są świeższe i dłużej zachowują estetyczny wygląd. Wytrzymują dwa dni bez mycia, co wcześniej było nie do pomyślenia.

- zostałam uwiedziona - zapachem, gładkością włosów:)

Podsumowanie:
Znalazłam odżywkę do włosów, która już zawsze będzie na mojej kosmetycznej półce. Spełnia prawie wszystkie moje oczekiwania, stosuję ją z wielka przyjemnością. Zachęca też dobrą ceną i wygodnym opakowaniem. I jest taka kobieca - różowa, delikatna :)))











6 komentarzy:

  1. Kupiłam i nie żałuję. Jest lekka nie obciąża włosów.Nie jest droga. U mnie super działa i bardzo dobrze rozczesuje sie po niej włosy. Bardzo polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja teraz na włosy nakładam inna odzywkę Biały Jeleń - tę z chlorofilem - jest ok, ale......wrócę jednak do tej z bawełną. To moja ulubiona odzywka do włosów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszamy na pierwsze stoisko firmowe z kosmetykami Biały Jeleń w Krakowie.
    Znajdziecie nas obok salonu Play i Rossmanna w Centrum Handlowym Czyżyny.

    Zapraszamy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A co sądzicie na temat badań na alergię? Moim zdaniem każdy od czasu do czasu powinien sobie takie zrobić. Naprawdę warto. Ja ostatnio takie alergia badania robiłem i muszę przyznać, że nie było tak źle, jak myślałem. Naprawdę pełen profesjonalizm, a firma alergiczne.info jest warta uwagi!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja to o ile w domu jeszcze z moimi alergiami sobie radzę, to wyjeżdżają np. na wakacje zawsze mam ogromny problem. Dlatego wyszukuję wszelkich wskazówek jak przeżyć ten okres, tutaj http://dbamooczy.pl/alergia-oczu/alergik-w-podrozy/ porady odnośnie problemów ze strony oczu - bardzo fajne, przydadzą się. A jak to u Was wygląda?

    OdpowiedzUsuń