Mój blog to niepoukładane zapiski kosmetykomaniaczki ograniczonej alergią. Dla siebie i dla Was staram się opisywać kosmetyki przyjazne alergikom. Kosmetyki przyjazne dla mnie, ale mam nadzieję, że pomogę również Wam w wyborze tych najlepszych :)

środa, 27 listopada 2013

Ach te zapachy....

zdjęcie wyszukane w internecie

Czym kierujecie się, kiedy na sklepowych półkach oglądacie kosmetyki? Na pewno wyglądem opakowania oraz.....własnie zapachem. W przypadku perfum to zapach ma decydujące znaczenie. Zapach przyciąga, kusi,włącza wyobraźnię. Producenci kosmetyków  wabią nas zapachem swoich produktów. Dobrze to rozumiem, bo mimo tego, że jestem alergikiem zapachowym - zawsze kusi mnie to co dla mnie zakazane - zapach właśnie. Przed zakupem kosmetyku sprawdzam jego skład INCI. Wiem czego muszę się wystrzegać. Mam problem kiedy w składzie producent podaje zamiast pełnej nazwy substancji zapachowej tylko "aromat" lub "perfume". To duże utrudnienie dla nas alergików. Dlaczego tak jest? Prawo nie nakazuje producentom wymieniania substancji aromatycznych użytych w danym produkcie. Może dzieje się tak dlatego, że każda nuta zapachowa może i składa się z bardzo wielu składników. Szczegółowe ich wymienienie stwarzałoby z Listy składów INCI długie spisy. Składniki zapachowe te naturalne jak i te syntetyczne sięgają liczby 2500. Z pomocą nam alergikom wyszło Ministerstwo Zdrowia z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 30 marca 2005 r. w sprawie list substancji niedozwolonych lub dozwolonych z ograniczeniami do stosowania w kosmetykach oraz znaków graficznych umieszczanych na opakowaniach kosmetyków. 
W rozporządzeniu wymieniono 26 substancji, których nazwę producent musi zamieścić na opakowaniu. Są to:

  • Amylcinnamal
  • Benzylalkohol
  • Cinnamylalkohol
  • Citral
  • Eugenol
  • Hydroxycitronellal
  • Isoeugenol
  • Amylcinnamylalkohol
  • Benzylsalicylat
  • Cinnamal
  • Cumarin
  • Geraniol
  • Hxdroxymethylpentylcyclo-hexencarboxaldehyd
  • Anisylalkohol
  • Benzylcinnamat
  • Farnesol
  • 2-(4-tert-Butylbenzyl)propionaldehyd
  • Linalool
  • Benzylbenzoat
  • Citronellol
  • Hexylcinnamaldehyd
  • d-Limonen
  • Methylheptincarbonat
  • 3-Methyl-4-(2,6,6-trimethyl-2-cyclohexen-1-yl)-3-buten-2-one
  • Eichenmoosextrakt
  • Baummoosextrakt.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz