Mój blog to niepoukładane zapiski kosmetykomaniaczki ograniczonej alergią. Dla siebie i dla Was staram się opisywać kosmetyki przyjazne alergikom. Kosmetyki przyjazne dla mnie, ale mam nadzieję, że pomogę również Wam w wyborze tych najlepszych :)

środa, 20 listopada 2013


Moje dwa ważne odkrycia duńskiej firmy Urtekram. Pierwsze to szampon do włosów Neutralny - delikatny, naturalny i co dla mnie bardzo ważne- nieperfumowany szampon. Przeznaczony do skóry delikatnej i ze skłonnością do alergii. Jak pisze producent nadaje się do wszystkich rodzajów włosów. Naturalny skład: woda, słodkie mydło z orzechów kokosowych i kukurydzy, roślinna gliceryna, sól morska, kwas cytrynowy. Szampon jest w formie przezroczystego żelu, konsystencja w sam raz - nie spływa z włosów. Dobrze się pieni i dobrze oczyszcza skórę głowy i włosy. Nie pachnie - co dla mnie jest zaletą. te cechę docenią na pewno alergiczki. Produkt rekomendowany  jest przez Duńskie stowarzyszenie: Astma-Allergi Forbundet. Świetny szampon za niezbyt wysoką cenę.
Drugie odkrycie: odżywka do włosów Urtekram. Jest to łagodna odżywka przeznaczona do wszystkich rodzajów włosów. Ma działanie nawilżające i rewitalizujące. Nie jest perfumowana. W jej skład wchodzą: woda, aloes , roślinna gliceryna, alkohol, oleje z pestek moreli,  olej kokosowy,  oliwa z oliwek, olej jojoba, skrobia kukurydziana, olej z nasion brokuła, cyd, kwas cytrynowy, roślinna witamina E. Informacja ważna: kosmetyk zawiera składniki z upraw ekologicznych - 100% składników naturalnych - 23% składników z upraw ekologicznych  Producent zaleca, aby odżywkę pozostawić na włosach od 3 do 5 minut lub na dłużej jeśli używamy jej w celach leczniczych. Jak się domyślam chodzi tu głownie o lecznicze właściwości aloesu. Ja stosowałam odzywkę codziennie i pomimo moich wcześniejszych obaw, że będzie "tłuścić" włosy - nic takiego się nie działo. Po nałożeniu włosy łatwo się rozczesywały.  Aloe vera i odżywcze oleje sprawiają że włosy stają się miękkie puszyste.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz