Mój blog to niepoukładane zapiski kosmetykomaniaczki ograniczonej alergią. Dla siebie i dla Was staram się opisywać kosmetyki przyjazne alergikom. Kosmetyki przyjazne dla mnie, ale mam nadzieję, że pomogę również Wam w wyborze tych najlepszych :)

poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Alergiku! Pierz w Białym Jeleniu :)

Biały Jeleń - nasza rodzima firma, która bardzo poważnie myśli o nas alergikach. Jak wszyscy pamiętamy zaczęło się od szarego mydła, a teraz trudno nadążyć za kosmetykami dla alergików produkowanymi przez Pollenę Ostrzeszów. Wiele mówimy i piszemy o kosmetykach pielęgnacyjnych a zapominamy o higienie i czystości czyli proszkach do prania Biały Jeleń. Od dawna kupuję proszki do prania tego producenta przeznaczone do prania białego i kolorowego. Długo szukałam idealnego proszku do prania, który nie będzie podrażniał mojej skóry. Kupowałam proszki innych firm, droższe, przeznaczone do prania ubranek dziecięcych, które nie zawsze spełniały moje oczekiwania. Białego Jelenia kupiłam chyba dlatego, że tak dobre opinie zawsze miało właśnie szare mydło Biały Jeleń. Poniżej kilka fotek otwartego już proszku do tkanin białych;) :











Na opakowaniu produktu mamy wszystkie niezbędne dla alergików informacje. Najważniejsza dla mnie: "dla osób o skórze wrażliwej ze skłonnością do alergii". Proszek nie zawiera alergenów. Nie ma w nim fosforanów - nie zanieczyszcza naszych wód gruntowych - jest przyjazny dla środowiska. Skomponowany jest na bazie mydła. Jak czytamy w składzie ma również kompozycje zapachową - jak mniemam bezpieczną dla alergików. Zaintrygowały mnie inne składniki tego proszku i myślę, że znalazłam bardzo dobry artykuł, który nam je przybliży:

http://hipoalergiczni.pl/bielsze-od-bieli-jakie-substancje-zawiera-proszek-do-prania/

Proszek bardzo dobrze sobie radzi z białymi bawełnianymi tkaninami. Piorę je w pralce w temperaturze 40 stopni - nastawiam program ekologiczny. Jestem ostrożna i jeśli zauważę plamę, z którą proszek mógłby sobie nie poradzić - zostawiam pranie namoczone w wodzie z dodatkiem tego proszku na noc. Z pralki wyjmuję naprawdę białe ubrania-doprane i odświeżone. Na pranych rzeczach pozostaje bardzo delikatny, świeży zapach. Jak zdążyłam się przekonać dodatek substancji zapachowej jest w tym przypadku dla mnie przyjazny. Nie mam żadnych objawów alergii nosząc na sobie rzeczy uprane w tym proszku.Jednym słowem bardzo dobry produkt do prania dla alergików. Szkoda tylko, że............od razu nie prasuje ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz