Mój blog to niepoukładane zapiski kosmetykomaniaczki ograniczonej alergią. Dla siebie i dla Was staram się opisywać kosmetyki przyjazne alergikom. Kosmetyki przyjazne dla mnie, ale mam nadzieję, że pomogę również Wam w wyborze tych najlepszych :)

czwartek, 5 czerwca 2014

Słodkie migdały mi w głowie...

Ostatnio w internecie na portalach kosmetycznych można znaleźć wiele informacji o dobroczynnym działaniu olejów roślinnych na skórę i włosy. Właściwie można powiedzieć, że zapanował istny szał na oleje. Bez oporu poddałam się temu szaleństwu. Największą popularność zyskał alej arganowy. Ja jednak ze względu na swoja alergię sięgnęłam po olej bezpieczny dla wrażliwców. Postanowiłam sprawdzić działanie oleju ze słodkich migdałów.Kupiłam olej firmy Etja - strona internetowa. Firma ta ma w swojej ofercie również inne oleje - każdy znajdzie coś dla siebie.

Na stronie producent bardzo dokładnie zapoznaje nas ze swoim produktem:

"NATURALNY OLEJ ZE SŁODKICH MIGDAŁÓW /Prunus Amygdalus Dulucis Oil/  

Olej uzyskiwany w procesie tłoczenia na zimno słodkich migdałów. Ciecz w postaci przezroczystej i praktycznie bezwonnej zawiera wiele nienasyconych kwasów tłuszczowych, proteiny oraz witaminy A, B1, B2, B6 i D. To naturalne rozwiązanie problemu każdego typu skóry oraz cery, szczególnie wrażliwej, suchej oraz dojrzałej. Doskonale tolerowany i wchłaniany przez skórę, dobrze rozprowadzony nie daje efektu tłustości. Olej migdałowy jest stosowany w leczeniu stanów zapalnych skóry, podrażnień, egzemy i łuszczycy. Polecany szczególnie do demakijażu, ponieważ jest bardzo lekki i łagodny.
Olej ze Słodkich Migdałów oferowany przez firmę ETJA jest w 100% naturalny." 

"SPOSÓB UŻYCIA:

 - w czystej postaci bezpośrednio na skórę.

  • idealna baza do rozcieńczania naturalnych olejków eterycznych i innych olejów bazowych
  • dodatek do kremów, balsamów, mleczek .
  • naturalna odżywka do włosów - zmiękcza, nawilża i poprawia blask wysuszonych włosów. Wcierając olej migdałowy w końcówki, uchroni włosy przed chlorem, słońcem i wodą.
  • produkcja mydła - Olej ze słodkich migdałów łatwo się zmydla. Wykorzystywany w produkcji mydła tworzy miłą, lekką pianę.
  • ze względu zawartości minerałów, witamin i protein jest bardzo często stosowany do masażów.
  • kąpiel - dodanie niewielkiej ilości (8-10 ml) do wanny z ciepłą wodą, delikatnie nawilży i ujędrni naszą skórę."

Olejek zamknięty jest w szklanej buteleczce o pojemności 50 ml. Jego cena to około 8,00 zł. Pod nakrętka znajduje się wygodny dozownik - z łatwością można odmierzyć oczekiwana ilość olejku. Ja używam olejku do nawilżania skóry twarzy. Bardzo miło się rozprowadza, trzeba tylko uważać żeby zastosować niewielka ilość produktu.  Olej nie wchłania się całkowicie, zostaje cienka warstwa na twarzy. Po jego użyciu skóra jest gładka, miękka. Bardzo dobrze nadaje się też do olejowania włosów. Nakładam olej na włosy, nie tylko na końcówki, ale na cała długość, zawijam głowę folią i ręcznikiem - odczekuję 2 godziny. Olej bardzo dobrze zmywa się z włosów delikatnym szamponem. Włosy są puszyste, miękkie i dobrze się układają. Olej ze słodkich migdałów ratuje tez moje suche dłonie. Olej jest łagodny i nie ma zapachu. Znacie już jego działanie?



2 komentarze:

  1. Znam i stosuje tylko kokosowy olej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy orientujesz się czy ten olej kokosowy jest bezpieczny dla alergików?

    OdpowiedzUsuń