Mój blog to niepoukładane zapiski kosmetykomaniaczki ograniczonej alergią. Dla siebie i dla Was staram się opisywać kosmetyki przyjazne alergikom. Kosmetyki przyjazne dla mnie, ale mam nadzieję, że pomogę również Wam w wyborze tych najlepszych :)

wtorek, 7 października 2014

Skład INCI - światełko dla alergików.

Niedawno pisałam o tym, że dla nas alergików bardzo dużym ułatwieniem przy wyborze kosmetyków jest podawanie jego składu. Dzisiaj mam dla Was zły przykład. Firma fajna, kosmetyki dobre, ale..... Udałam się do sklepu, żeby kupić pomadkę. Najbardziej odpowiadał mi kolor delikatnego różu. Wybór padł na Szminkę firmy Paese. Mimo moich wielkich chęci, żeby sprawdzić skład INCI tej pomadki, nie udało mi się tego dokonać. Obejrzałam opakowanie - ładne, czytelne. Nigdzie nie znalazłam składu. Zaryzykowałam i kupiłam pomadkę. W domu dobrałam się do opakowania dokładniej i.....okazało się, że skład INCI jest !!! Znalazłam !!! Niestety w środku kartonika. Przeczytać co tam jest napisane nie rozrywając kartonika - wyczyn nie do wykonania mimo usilnych chęci. Kartonik rozerwałam i dopiero dobrałam się do składu tego kosmetyku. Mogłam to zrobic w domu, kiedy pomadka należała juz do mnie. Na pewno nie jest to wykonalne w sklepie. Ot i to taka moja mała skarga. Chciałabym, żeby producenci zwracali uwagę na takie szczegóły. Dla nas czytanie składu kosmetyku to podstawa przy jego wyborze i zakupie. Pomadka bardzo fajna :)






1 komentarz:

  1. w składzie pomadki jest Hexyl Cinnamal czyli aldehyd cynamonowy, wchodzący w skład balsamu peruwiańskiego,na który jest Pani uczulona.

    OdpowiedzUsuń